Finančný poradca ako ho nepoznáme.

Autor: Jakub Balúch | 11.9.2017 o 17:30 | Karma článku: 1,92 | Prečítané:  218x

Nie je to tak dávno, čo sme všetci počuli akési HALÓ, ktoré sa dialo na slovenskom finančnom trhu a hlavne v jeho zákulisí. Všetko to vzniklo v hlavách tých, ktorých sa to týka úplne najviac ale akosi si to nevedia priznať. 

Reč je o tom ako chce vláda a hlavne ministerstvo financií brať,  mám taký dojmem, že hlavne finančným inštitúciám a hlavne finančným agentom pôsobiacim na slovenskom trhu.

Začuli sme toho naozaj veľa. Samozrejme najviac sa navalilo práve na hlavy finančných agentov a ľudí, ktorí pracujú v tomto biznise poctivo a profesionálne. Rád by som vyjadril čo si myslím o práci, ktorú milujem a práve o ľuďoch, ktorí ju tvoria a formujú.

Je naozaj jednoduché povedať, že finanční agenti ošklbávajú trh, ich provízie sú veľmi vysoké a banky finančným sprostredkovateľom zbytočne platia vysoké peniaze, ktoré potom na trhu chýbajú ba dokonca, že oberajú finančné domy o zisky. Prosím? To myslíte vážne? Skúsme sa nad tým na chvíľu zamyslieť a pozrieť sa na to o trochu detailnejšie.

Detailnejší pohľad totiž ukáže, že sú to práve finanční sprostredkovatelia a agenti, ktorí stoja na strane klientov bánk či poisťovní a pomáhajú im ku výhodnejším úverom, poistkám a množstvu iných finančných produktov. Sú to práve oni, ktorí držia balanc a prinášajú na trhu rovnováhu. Zároveň platí, že finanční sprostredkovatelia nie sú nepriateľmi poisťovní a bánk. Naopak - sú to významní obchodní partneri finančných domov a prinášajú im ročne desiatky či stovky tisíc klientov. Za túto službu inkasujú peniaze rovnako, ako ktorékoľvek iné, služby poskytujúce firmy.

Je ilúziou myslieť si, že iba nákladné reklamné a marketingové kampane kamenných poisťovní a bánk im zabezpečia prísun klientov. Zďaleka to nie je tak. Finančný sprostredkovateľ je chodiaca reklama finančnej služby ako takej. Nielenže má detailný prehľad o aktuálnej ponuke na celom trhu, ale pozná aj jeho zákutia, vie stanoviť najvýhodnejšiu stratégiu a hlavne - vie dopomôcť klientovi ku najlepšej možnej cene.

Preto a pre mnohé iné dôvody, nie je správne a ani spravodlivé tvrdiť, že sprostredkovatelia sú iba stroje na provízie. Provízie sú totiž ich jediným príjmom, ktorý len na Slovensku živí takmer 30 tisíc ľudí a ich rodín. Tých ľudí, ktorí  neotravujú štát na úradoch práce, ale starajú sa sami o seba. Najazdia ročne státisíce kilometrov a sú vždy pripravení poskytnúť svojimi klientom najlepšiu možnú službu.

A že sa medzi nimi nájdu aj takí, ktorí to nerobia správne? Áno - nájdu sa, ale výber je len a len na klientovi a informácii je viac ako dosť. Ak chceme súdiť a hľadať chybu pozrime sa najprv do zrkadla.

JB

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.


Už ste čítali?