Finančný poradca ako ho nepoznáme.

Autor: Jakub Balúch | 11.9.2017 o 17:30 | Karma článku: 1,55 | Prečítané:  182x

Nie je to tak dávno, čo sme všetci počuli akési HALÓ, ktoré sa dialo na slovenskom finančnom trhu a hlavne v jeho zákulisí. Všetko to vzniklo v hlavách tých, ktorých sa to týka úplne najviac ale akosi si to nevedia priznať. 

Reč je o tom ako chce vláda a hlavne ministerstvo financií brať,  mám taký dojmem, že hlavne finančným inštitúciám a hlavne finančným agentom pôsobiacim na slovenskom trhu.

Začuli sme toho naozaj veľa. Samozrejme najviac sa navalilo práve na hlavy finančných agentov a ľudí, ktorí pracujú v tomto biznise poctivo a profesionálne. Rád by som vyjadril čo si myslím o práci, ktorú milujem a práve o ľuďoch, ktorí ju tvoria a formujú.

Je naozaj jednoduché povedať, že finanční agenti ošklbávajú trh, ich provízie sú veľmi vysoké a banky finančným sprostredkovateľom zbytočne platia vysoké peniaze, ktoré potom na trhu chýbajú ba dokonca, že oberajú finančné domy o zisky. Prosím? To myslíte vážne? Skúsme sa nad tým na chvíľu zamyslieť a pozrieť sa na to o trochu detailnejšie.

Detailnejší pohľad totiž ukáže, že sú to práve finanční sprostredkovatelia a agenti, ktorí stoja na strane klientov bánk či poisťovní a pomáhajú im ku výhodnejším úverom, poistkám a množstvu iných finančných produktov. Sú to práve oni, ktorí držia balanc a prinášajú na trhu rovnováhu. Zároveň platí, že finanční sprostredkovatelia nie sú nepriateľmi poisťovní a bánk. Naopak - sú to významní obchodní partneri finančných domov a prinášajú im ročne desiatky či stovky tisíc klientov. Za túto službu inkasujú peniaze rovnako, ako ktorékoľvek iné, služby poskytujúce firmy.

Je ilúziou myslieť si, že iba nákladné reklamné a marketingové kampane kamenných poisťovní a bánk im zabezpečia prísun klientov. Zďaleka to nie je tak. Finančný sprostredkovateľ je chodiaca reklama finančnej služby ako takej. Nielenže má detailný prehľad o aktuálnej ponuke na celom trhu, ale pozná aj jeho zákutia, vie stanoviť najvýhodnejšiu stratégiu a hlavne - vie dopomôcť klientovi ku najlepšej možnej cene.

Preto a pre mnohé iné dôvody, nie je správne a ani spravodlivé tvrdiť, že sprostredkovatelia sú iba stroje na provízie. Provízie sú totiž ich jediným príjmom, ktorý len na Slovensku živí takmer 30 tisíc ľudí a ich rodín. Tých ľudí, ktorí  neotravujú štát na úradoch práce, ale starajú sa sami o seba. Najazdia ročne státisíce kilometrov a sú vždy pripravení poskytnúť svojimi klientom najlepšiu možnú službu.

A že sa medzi nimi nájdu aj takí, ktorí to nerobia správne? Áno - nájdu sa, ale výber je len a len na klientovi a informácii je viac ako dosť. Ak chceme súdiť a hľadať chybu pozrime sa najprv do zrkadla.

JB

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania trvá roky, súdy ju nechcú riešiť

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.


Už ste čítali?