reklama

Finančný poradca ako ho nepoznáme.

Nie je to tak dávno, čo sme všetci počuli akési HALÓ, ktoré sa dialo na slovenskom finančnom trhu a hlavne v jeho zákulisí. Všetko to vzniklo v hlavách tých, ktorých sa to týka úplne najviac ale akosi si to nevedia priznať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Reč je o tom ako chce vláda a hlavne ministerstvo financií brať, mám taký dojmem, že hlavne finančným inštitúciám a hlavne finančným agentom pôsobiacim na slovenskom trhu.

Začuli sme toho naozaj veľa. Samozrejme najviac sa navalilo práve na hlavy finančných agentov a ľudí, ktorí pracujú v tomto biznise poctivo a profesionálne. Rád by som vyjadril čo si myslím o práci, ktorú milujem a práve o ľuďoch, ktorí ju tvoria a formujú.

Je naozaj jednoduché povedať, že finanční agenti ošklbávajú trh, ich provízie sú veľmi vysoké a banky finančným sprostredkovateľom zbytočne platia vysoké peniaze, ktoré potom na trhu chýbajú ba dokonca, že oberajú finančné domy o zisky. Prosím? To myslíte vážne? Skúsme sa nad tým na chvíľu zamyslieť a pozrieť sa na to o trochu detailnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Detailnejší pohľad totiž ukáže, že sú to práve finanční sprostredkovatelia a agenti, ktorí stoja na strane klientov bánk či poisťovní a pomáhajú im ku výhodnejším úverom, poistkám a množstvu iných finančných produktov. Sú to práve oni, ktorí držia balanc a prinášajú na trhu rovnováhu. Zároveň platí, že finanční sprostredkovatelia nie sú nepriateľmi poisťovní a bánk. Naopak - sú to významní obchodní partneri finančných domov a prinášajú im ročne desiatky či stovky tisíc klientov. Za túto službu inkasujú peniaze rovnako, ako ktorékoľvek iné, služby poskytujúce firmy.

Je ilúziou myslieť si, že iba nákladné reklamné a marketingové kampane kamenných poisťovní a bánk im zabezpečia prísun klientov. Zďaleka to nie je tak. Finančný sprostredkovateľ je chodiaca reklama finančnej služby ako takej. Nielenže má detailný prehľad o aktuálnej ponuke na celom trhu, ale pozná aj jeho zákutia, vie stanoviť najvýhodnejšiu stratégiu a hlavne - vie dopomôcť klientovi ku najlepšej možnej cene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto a pre mnohé iné dôvody, nie je správne a ani spravodlivé tvrdiť, že sprostredkovatelia sú iba stroje na provízie. Provízie sú totiž ich jediným príjmom, ktorý len na Slovensku živí takmer 30 tisíc ľudí a ich rodín. Tých ľudí, ktorí neotravujú štát na úradoch práce, ale starajú sa sami o seba. Najazdia ročne státisíce kilometrov a sú vždy pripravení poskytnúť svojimi klientom najlepšiu možnú službu.

A že sa medzi nimi nájdu aj takí, ktorí to nerobia správne? Áno - nájdu sa, ale výber je len a len na klientovi a informácii je viac ako dosť. Ak chceme súdiť a hľadať chybu pozrime sa najprv do zrkadla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

JB

Jakub Balúch

Jakub Balúch

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milovník života, vďačnosti a pozitívnej energie. Pôsobím ako oblastný riaditeľ a expert inovatívnej a najrýchlejšie rastúcej online finančnej skupiny. Prajem si prinášať Vám pravdu a ozajstné situácie z finančnom trhu (a nie len z neho) aby ste sa dozvedali pravdu i zaujímavé informácie. Snažím sa byť najlepším expertom a to aj vďaka Vám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu