Reč je o tom ako chce vláda a hlavne ministerstvo financií brať, mám taký dojmem, že hlavne finančným inštitúciám a hlavne finančným agentom pôsobiacim na slovenskom trhu.
Začuli sme toho naozaj veľa. Samozrejme najviac sa navalilo práve na hlavy finančných agentov a ľudí, ktorí pracujú v tomto biznise poctivo a profesionálne. Rád by som vyjadril čo si myslím o práci, ktorú milujem a práve o ľuďoch, ktorí ju tvoria a formujú.
Je naozaj jednoduché povedať, že finanční agenti ošklbávajú trh, ich provízie sú veľmi vysoké a banky finančným sprostredkovateľom zbytočne platia vysoké peniaze, ktoré potom na trhu chýbajú ba dokonca, že oberajú finančné domy o zisky. Prosím? To myslíte vážne? Skúsme sa nad tým na chvíľu zamyslieť a pozrieť sa na to o trochu detailnejšie.
Detailnejší pohľad totiž ukáže, že sú to práve finanční sprostredkovatelia a agenti, ktorí stoja na strane klientov bánk či poisťovní a pomáhajú im ku výhodnejším úverom, poistkám a množstvu iných finančných produktov. Sú to práve oni, ktorí držia balanc a prinášajú na trhu rovnováhu. Zároveň platí, že finanční sprostredkovatelia nie sú nepriateľmi poisťovní a bánk. Naopak - sú to významní obchodní partneri finančných domov a prinášajú im ročne desiatky či stovky tisíc klientov. Za túto službu inkasujú peniaze rovnako, ako ktorékoľvek iné, služby poskytujúce firmy.
Je ilúziou myslieť si, že iba nákladné reklamné a marketingové kampane kamenných poisťovní a bánk im zabezpečia prísun klientov. Zďaleka to nie je tak. Finančný sprostredkovateľ je chodiaca reklama finančnej služby ako takej. Nielenže má detailný prehľad o aktuálnej ponuke na celom trhu, ale pozná aj jeho zákutia, vie stanoviť najvýhodnejšiu stratégiu a hlavne - vie dopomôcť klientovi ku najlepšej možnej cene.
Preto a pre mnohé iné dôvody, nie je správne a ani spravodlivé tvrdiť, že sprostredkovatelia sú iba stroje na provízie. Provízie sú totiž ich jediným príjmom, ktorý len na Slovensku živí takmer 30 tisíc ľudí a ich rodín. Tých ľudí, ktorí neotravujú štát na úradoch práce, ale starajú sa sami o seba. Najazdia ročne státisíce kilometrov a sú vždy pripravení poskytnúť svojimi klientom najlepšiu možnú službu.
A že sa medzi nimi nájdu aj takí, ktorí to nerobia správne? Áno - nájdu sa, ale výber je len a len na klientovi a informácii je viac ako dosť. Ak chceme súdiť a hľadať chybu pozrime sa najprv do zrkadla.
JB